21/2/13

JORNADA ÚNICA sobre les reformes educatives.

Descarrega ací el programa V Jornada ComparTIC

Per més informació:http://1entretants.ning.com/
Sense cap mena de dubte, la realitat sociolingüística de qualsevol territori hauria de de ser el punt fonamental a l'hora de plantejar actuacions o millores d'un sistema educatiu que, com la societat actual, és bo que tendisca cap als entorns plurilingües i pluriculturals.
En el context actual, a més, Internet i les TIC tenen molt a dir pel que fa a l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües, per tal i com han incorporat a la nostra realitat quotidiana aspectes com l’accés obert i els entorns immersius d’aprenentatge. Ens interessa, per això, mostrar l’ús que fan de les TIC alguns companys en l’ensenyament d’àrees lingüístiques, per a, tot partint-ne de l’ús, encetar una reflexió sobre quina és la situació lingüística més ajustada a la realitat, a partir de la qual proposar mesures d’ensenyament plurilingüe.
Les propostes en aquest sentit no s’haurien de plantejar, per tant, des d’una hipoètica situació ideal, sinó des de la realitat lingüística de la societat que tenim i, sobretot, sobre la societat que volem aconseguir: plenament respectuosa amb els altres, més preparada per a la vida i, sobretot, més lliure.

Plurilingüisme.Com?
9h Recepció
10-10.15h Presentació de la Jornada

10.15-11.15h De la terminologia digital a la pedagogia global: didàctiques i plurilingüisme. Pep Hernàndez. Especialitat castellà.
11.15-11.40 Pausa-café
11.45-12.25h Comunicació d’experiències @live: revista digital trilingüe per a l'ESO?, per M.Carmen Romero Riera.
Especialitat anglés.
Plurilingüisme a Alacant: virtuts i pecats digitals, per J.Manuel Escolano.
Especialitat català.

12.30-14h Taula rodona. Situació lingüística actual i plurilingüisme: una mirada des d’Alacant
Vicent Brotons, de la Unitat per a l'Educació Multilingüe de la Universitat d’Alacant
J.Enric Escribano, president de l’associació El Tempir d’Elx
Aquil·les Rubio, del Casal El tio Cuc de la ciutat d’Alacant
Ismael Vicedo, de La cívica d’Alacant-Escola Valenciana
Brauli Montoya, de l’Institut d’Estudis Catalans, seu d’Alacant

14h Dinar

16-17.30h Tallers
Twitter. Natxo Moral. Introducció a l'ús de Twitter i presentació d'algunes eines per traure'n més profit. També es mostraran alguns exemples d'usos didàctics. L'objectiu principal és conéixer com funciona Twitter per poder utilitzar-lo en la nostra tasca docent.
Blogs. Francesc Gascó i Teresa Saez Blogger for Dummies. Els teus companys tenen blogs que fan enveja i tu sense saber per on començar a crear-ne un (tan bé com et vindria per als teus alumnes!). A què esperes per a aprendre'n? Nosaltres t'hi ensenyem! Es tracta de posar en marxa un blog (personal o per a l'ensenyament ) i d'aprendre'n els rudiments aparença, crear posts, penjar fotos, vídeos, enllaços...).
Google Drive. Ramon Peris i Vicent Ferrer. Google Drive és una eina d'edició i d'intercanvi de documents en línia. Aquest taller servirà per aprendre i dominar les prestacions bàsiques que més aprofitaran en la docència, com per exemple compartir documents entre companys,també gestionar activitats i treballs de grup de l'alumnat.
Presentacions digitals. Voro Gómez i Rosselló @vorovoro Coneixerem els elements bàsics dels programes de creació de presentacions digitals i desenvoluparem tècniques i estratègiesper a fer presentacions més efectives, que ajuden a comunicar amb eficàcia, independentment dels apsectes tècnics i del programa que s'utilitze (powerpoint, keynote...)
Mapes Literaris. Oreto Doménech Explorarem les possibilitats dels Mapes de Google per a l’ensenyament de la literatura tot visitant-ne alguns i elaborarem un mapa literari amb fotos, textos...
Amb la col·laboració de la Unitat per a l'Educació Multilingüe-Universitat d'Alacanti l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana.
Dissabte, 23 de febrer de 2013, de 10 a 17.30 h.
Universitat d'Alacant, Campus de Sant Vicent del Raspeig (Aula Germà Bernàcer).
Acreditació per la Universitat d’Alacant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada